ITO Klantenservicecentrum

ITO Training

Training tot erkend ITO Adviseur

Altijd al willen weten wat nodig is om als organisatie te voldoen aan de ITO-richtlijnen? Ben je ZZP’er en wil je auditeren voor ITO? Geloof je in het certificeringsmodel van ITO en zie je er meerwaarde in voor klantenserviceorganisaties? Wil je opdrachtgevers of de eigen organisatie helpen om de klantenservice op een hoger kwaliteitsniveau te brengen zodat de organisatie voldoet aan de ITO-richtlijnen? Dan is de training tot ITO-adviseur de eerste stap!

Voor wie is de training?

De training richt zich op twee doelgroepen:

  1. Medewerkers van grotere organisaties die ITO willen gebruiken al leidraad bij het werken aan een klantgerichte klantenserviceorganisatie. Als interne adviseur heb je de kennis in huis om een inschatting te maken van het huidige prestatieniveau van de organisatie en adviezen voor verbetering te formuleren;
  2. Adviseurs (al dan niet als ZZP'er of verbonden aan een bureau) die opdrachtgevers willen ondersteunen.

Ben je een zelfstandig adviseur (ZZP'er) en voldoe je aan alle richtlijnen dan kun je ook als auditor aan het werk. Om in aanmerking te komen voor de rol van auditor dien je aan een aantal richtlijnen te voldoen. Deze zijn na te lezen op de pagina over ITO auditor.

Het programma

De opleiding duurt een dag en daarin word je meegenomen door klantenserviceexperts langs de volgende onderwerpen:

  • Achtergrond van ITO;
  • Opbouw van de norm en de theorie achter het model;
  • Meetwijze van de klantbeleving in de experiences;
  • De bouwstenen waarop de organisatie geauditeerd wordt op de enablers;
  • De wijze van rapporteren (in je rol als (interne) auditor).

De trainers

De training wordt verzorgd door Jan van der Weijden van de Stichting ITO in samenwerking met Hans Kardol van KSi. Beiden hebben jarenlange ervaring met interim-management en consultancy in het domein van klantenservice. Beiden zijn vanaf het begin betrokken bij ITO. De training van de experiences wordt ingevuld door een kwaliteitscoach.

Wanneer vindt de training plaats?

In de agenda staat de eerst volgende training aangekondigd. Mocht je dan niet kunnen maar wel belangstelling hebben? Meld je aan via de contactpagina. We informeren je dan over de eerstvolgende mogelijkheid.

Zijn er kosten aan verbonden?

De training kost 500 euro exclusief BTW.

Reacties deelnemers

Margreet Hietkamp, Adviseur opleiding & kwaliteit RDW: "Als adviseur kwaliteit van de RDW werk ik al een aantal jaren met ITO en zijn we gecertificeerd. Deze workshop gaf me net dat stukje meer 'inside information' om in lijn van ITO te denken. Hierdoor kunnen we nog scherper kijken naar verbeteringen op onze processen om de klant zo goed mogelijk te bedienen!"

Joke Torenbos, Directeur Klant Inzicht: "Ik was al behoorlijk op de hoogte van ITO, maar heb veel opgestoken over de organisatie van ITO en de workshop was boeiend, mede door de herkenbare cases. Een aanrader voor elke organisatie die wil weten hoe het staat met de bereikbaarheid en klantgerichtheid van de klantkanalen."

Jannie Bouthoorn, Trainer/Coach Bouthoorn Tele Training :"De training geeft inzicht hoeveel er moet gebeuren om de klant tevreden te stellen. Vooral om dit te doen vanuit klantperspectief in plaats van bedrijfsperspectief maakt het boeiend."

Huib Verhoeff, Management Consultant Vecim:"Voor mij als management consultant zonder stevige wortels in de klantcontactcentrebranche was de ITO-adviseurstraining nuttig en aangenaam. De training geeft een goed beeld van het doel en nut van de ITO certificering en de kaders waarbinnen deze certificering zich afspeelt, en gaat tegelijkertijd inhoudelijk diep genoeg om inzicht te krijgen in de methodiek en de interpretatie van gegevens. En dat alles binnen één dag.”

Jasper van Hylckama Vlieg, Operations Manager Hylckama Project Management & Communicatie :"De ITO training was zeer interessant en gaf mij weer nieuwe inzichten. Met name het samenbrengen van personen met een passie voor klantenservice, met ieder zijn of haar eigen expertise en ervaringen is erg waardevol en wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar."