KSi - hét klantenservice adviesbureau en ITO-certificeringsinstituut

ITO Klantenservicecentrum

ITO-certificering

ITO-certificering

ITO heeft een keurmerk ontwikkeld voor organisaties die klantenservice verlenen via de telefoon en internet (e-mail en webforms) en hun streven naar klantgerichtheid willen bekronen met een onafhankelijke en objectieve certificering.
 
Organisaties die voor het ITO-certificaat in aanmerking willen komen, dienen aan te tonen dat de klantenservice die men verleent, is ingericht vanuit het perspectief van de consument. Te certificeren organisaties dienen derhalve aan te tonen dat men presteert in termen van betrouwbaarheid, responsiviteit, efficiency, empathie, bereikbaarheid en klantvriendelijkheid.
 
Het keurmerk kent afzonderlijke modules voor (inbound) telefonie en e-mail, maar uiteraard is het ook mogelijk om een geïntegreerd certificeringstraject te doorlopen. Het behalen van een ITO-certificaat toont aan dat een klantenservice organisatie in staat is om gedurende een langere periode op of boven het niveau van de ITO-normen te presteren.
 
De basis van ITO-certificering wordt gevormd door een uitgebreide zelfvisitatie, waarna er sprake is van een tweeledige toetsing (via een onsite audit en mystery calls of mails).
 
Uitgebreide informatie over ITO-certificering vindt u via het submenu rechtsboven!