ITO Klantenservicecentrum

Verbeter uw klantcontact en klantenservice

ITO helpt overheid, bedrijven en not-for-profit organisaties hun klantcontact en klantenservice te verbeteren. Dit doen wij door middel van voorlichting en onderzoek, ondersteuning en certificering.

ITO zet zich in voor de bereikbaarheid en klantgerichtheid van organisaties

ITO staat voor Instituut voor Telecom Organisatie. ITO zet zich in voor een kwaliteitsverbetering van de dienstverlening van bedrijven en andere organisaties. We richten ons daarbij onder andere op de bereikbaarheid en de mate van klantgerichtheid. Oorspronkelijk gericht op de dienstverlening via telefoon en e-mail, ontwikkelde ITO nu ook een richtlijn voor dienstverlening via Sociale Media, print en websites. Hierbij kijkt ITO continue vanuit klantperspectief.
 
Organisaties die voldoen aan de ITO-normen voor goede dienstverlening, hebben recht op het ITO-certificaat. Dit is een objectief en onafhankelijke kwaliteitskeurmerk. Het is het enige keurmerk dat gefundeerd is op grootschalig consumenten onderzoek. Het is niet gebonden aan (commerciële) adviesbedrijven en wordt aanbevolen door een groot aantal overheids- en consumentenorganisaties.

ITO Award

Een aantal keer heeft ITO de ITO Award toegekend aan mensen die zich verdienstelijk hebben gemaakt voor de verbetering en professionalisering van de klantenservice in Nederland. Toenmalig minister Frank Heemskerk en presentator Felix Meurders zijn award winnaars.